Verdens beste hvitløksbrød?

Categories Blogg

God tirsdag! Tenkte jeg skulle dele den oppskriften jeg har fått flest spørsmål om og som mange allerede har sendt meg bilder av at de har laget, nemlig hjemmelaget hvitløksbrød. 

Det er mye enklere enn man skulle tro, alt man trenger er: 

  • Halvstekte baguetter
  • Smør
  • Hvitløk
  • Ost (gjerne cheddar og mozzarella)
  • Persille eller kjørvel
  • Salt og pepper

Det første man gjør er å ha smør, hvitløk og persille i en liten skål. 

Deretter blander du innholdet i skålen godt og legger til ost. De første gangene jeg lagde dette hadde jeg alt for mye smør og alt for lite ost, blandingen ble da veldig flytende som gjorde at brødene ble slappe og seige. Jeg brukte også veldig mange forskjellige krydder og oster ettersom det var det jeg hadde funnet oppskrift på, men har i senere tid lært at her er faktisk det enkleste også det beste. 

Jeg bruker veldig mye ost. blander det inn litt og litt for å gjøre prosessen enklere. 

Når blandingen er ferdig er det bare å skjære opp baguettene og smøre på. Baguettene trenger ikke varmes før man gjør dette, ettersom de steks i ovnen samtidig som osten smelter. 

Nå er det rett i ovnen på 220 grader i 10-12 og minutter, så er de klare. Dette tar selvfølgelig litt lengre tid og man trenger litt flere ingredienser enn hvis man steker frossent hvitløksbrød, men det er virkelig verd det. 

Så nå har du oppskriften på fantastiske hvitløksbrød! Jeg lager de nesten hver gang jeg lager noe som inneholder pasta, og det er litt for ofte enn jeg tørr å innrømme. Hvis du har noen spørsmål er det bare å sende meg en melding. Håper du får en fin dag, og selvfølgelig en god middag! x

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *