Ukens serietips

Categories Blogg

God søndag! Her skinner sola ute og jeg sitter inne, men forhåpentligvis ikke så veldig lenge. Kjenner det er nødvendig med en liten gåtur i dag. Men før det tenkte jeg å dele litt av serielisten min, som er en ganske så bra liste om jeg kan si det selv. Jeg blir å skrive litt om hver serie, i tillegg til at jeg gir et terningkast basert på min mening. Jeg har sett mye men ikke alt, så dersom du har en god anbefaling så legg den gjerne i kommentarfeltet og del den videre. Jeg har valgt å dele listen litt opp så det ikke blir for mange på en gang, håper noe faller i smak:

Netflix: 

The sinner: sesong 1

En nervepirrende thriller som det er vanskelig å legge fra seg før du finner ut hva som er greia. Fantastisk skuespill og fantastisk storyline. En mor drar på stranda med familien og ender opp med å knivstikke en tilfeldig mann fremfor alle som er der. Ingen vet hvorfor, ikke engang hun. Hvis du liker thrillere og spenning er denne å anbefale på det varmeste, terningkast 5. 

When they see us 

Siste skoledag før jul gikk vi for love actually og godteri i klasserommet. Elevene mine var ikke veldig imponerte over filmvalget så vi kikket oss inn på Netflix for å finne noe annet. Denne serien kom opp og jeg tenkte “denne må dere se!” Vi så første episode, og neste alle så den ferdig i løpet av ferien. Den er spennende, rørende, og direkte grusom å se på. Serien handler om central park five, en gruppe tenåringsgutter som blir uskyldig dømt for drap og voldtekt. Jeg kan garantere at du blir å gråte og rope av sinne flere ganger gjennom serien, for den er virkelig rørende på så mange plan. Dette er en fantastisk serie som forteller en utrolig historie, terningkast 6.

Mindhunter

Denne serien tar for seg opprinnelsen av begrepet seriemorder. To FBI-agenter intervjuer seriemordere for å får en forståelse av hvordan de tenker. Det er en psykologisk thriller som passer perfekt for de som like true crime, med mange kjente navn på listen, terningkast 5.

The haunting of hill house

Denne går vell mer under skrekksjangeren enn thriller, men herlighet så spennende den er! Det var noe med denne serien som jeg rett og slett bare elsket, men den er ikke for de lettskremte. Handlingen er klassisk skrekk med både hjemsøkt hus og gjenferd, men den har også noe eget som gjør at du ikke føler at du har sett det før. Hvis du liker skrekk av god kvalitet kan denne absolutt anbefales, terningkast 6.

Delhi crime

Du fikk kanskje med deg denne saken i VG for noen dager siden? Delhi crime forteller historien, og det er en historie man aldri glemmer. 

Jeg liker serier basert på virkeligheten, kanskje fordi jeg føler at jeg lærer noe av det, men denne virkeligheten gjør veldig vondt. Dette er en hjerteskjærende historie som blir å sette sine spor i de som ser den, så vær forbered på det. Man får se ting som er fælt, men det verste er egentlig alt man får høre. Denne er verd tiden din om du tåler det, terningkast 6.

HBO: 

The night of

En mann låner farens taxi, plukker opp en jente og fester med henne hele natten. De sovner sammen, men når han våkner har det skjedd ting han ikke kan forklare. Jeg har ikke lyst å røpe for mye, for dette er en utrolig spennende serie som jeg ikke har lyst å ødelegge med spoilers. Jeg har enda ikke møtt noen andre som har sett den, så jeg tror dette er en serie som har falt litt under radaren. Jeg elsket den, terningkast 6.

Better things

Endelig noe morsomt! Dette er en skikkelig feelgood serie som er både morsom og koselig, og egentlig ganske kul. Vi følger Sam som er alenemor til Max, Frankie og Duke (sykt kule navn?!) og får et innsyn i deres hverdag. Sam er en ganske kul mor, og det skjer mye som gjør at man føler med henne. Så hvis man vil se en kul og morsom serie er denne absolutt midt i blinken. Terningkast 5. 

High maintenance 

Også en feelgood serie, kanskje til og med verdens beste feelgood serie? Vi følger en fyr som selger weed i New York, og historiene til de han møter på sin vei. Jeg har veldig sansen for historier som føles ekte, og det får man virkelig servert her. Man møter nye mennesker i hver episode, og får et godt innblikk i deres hverdag. Denne serien får deg virkelig til å reflektere over hvor mange forskjellige hverdager som finnes der ute, noe som jeg selv syntes er veldig interessant å tenke på. Terningkast 5. 

Jeg tenker at det får være nok for denne gang, hvis noen har sett alt dette kan dere bare sende meg en melding så har jeg flere godbiter på lur. I kveld skal jeg lage koteletter med løksaus og poteter av noe slag. Jeg blir å legge ut oppskriften på det i kveld eller i morgen. Håper alle har en fin søndag og får seg litt frisk luft, klem x

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *