Nye rutiner og ukens meny! Pluss årets beste serietips.

Categories Blogg

Hei og hopp din krølltopp! Yes en god start der. I dag har jeg gjort unna påskehandelen og vasket kjøleskap. Føler at jeg har hatt en produktiv dag, men når jeg nå leser det svart på hvitt føler jeg det absolutt motsatte. Det skal sies at jeg var innom flere butikker for å gjøre handlingen så billig og lett (tungt med mange varer på en sparkesykkel) som mulig. Når jeg kom hjem vasket jeg kjøleskapet og lagde plass til alle varene, så litt produktiv har dagen vært. 

Adrian sa jeg burde skrive om det jeg har handlet, men det er få ting jeg syntes er kjedeligere å lese om enn hva folk har handlet på butikken. Da skriver jeg heller om hva jeg planlegger å lage til uken som kommer. Ukemenyen ser forsåvidt slik ut: 

  • Asiatisk mandag: Pad thai
  • Fisketirsdag: Laks med ovnsbakte poteter og aioli
  • Vegetaronsdag: One pot thai pasta (tips fra en av mine beste venninner fra folkehøgskolen) 
  • Texmex torsdag: Quesadilla med pico de gallo og guacamole
  • Biff fredag: Biff fra fryseren med potet- og løkform
  • Koselørdag: Helstekt kylling i grønnsaksform
  • Tradisjonssøndag: Pinnekjøtt

Syntes som dere kanskje ser at temadager er gøy, så da blir det litt variasjon i maten denne uken. Det blir en spennende uke i matveien, for det er mye på listen jeg ikke har laget før. Blant annet pinnekjøtt, men jeg har hørt at det er enkelt å lage så satser på at det blir og gå fint. Jeg har til og med vært å kjøpt potetmoser så jeg får lagd kålrabistappe til. 

Jeg har i lang tid hatt lyst å holde meg til en handledag i uken, men jeg syntes det virkelig helt umulig. Jeg er en av de som går på butikken daglig, mest sannsynlig fordi butikken er et steinkast unna leiligheten vår. Men sånn som verden er i dag er det ikke meningen at man skal forlate huset hver dag, så nå prøver jeg meg på å holde meg til én handledag i uken. Jeg er veldig spent, men tror nok jeg skal klare det. 

Som dere ser her har jeg to 2kg poser med kylling liggende i fryseren, men når de er spist opp har jeg planer om å prøve meg på vegetar kylling. Send meg gjerne tips på hvilke som er best, jeg er dessverre helt ny når det kommer til å velge andre alternativer. Jeg vil også påpeke at planen min er å spise mindre kjøtt, ikke kutte det helt ut, hvertfall for øyeblikket. 

De som følger meg på snap har garantert fått med seg at jeg elsker is mer enn noe annet. På den fronten vil jeg virkelig anbefale denne fra Diplom-is, spesielt hvis du er like glad i karamell som meg. Den smaker fantastisk og passer inn i de fleste kosthold ettersom den ikke inneholder sukker. Jeg er såpass glad i karamell at jeg kjører på med karamellsaus over, så her i huset blir det ikke så sunt som det kunne vært. Men nå er det påske, og da er det lov med litt ekstra kos. 

Nå skal jeg komme meg i matlaginga, håper virkelig jeg får til å lage en god pad thai. Jeg kommer selvfølgelig med oppskrift og tilbakemelding i morgen. Det er allerede blitt ganske sent, men vi har to episoder igjen av Papirhuset og jeg kommer ikke til å klare å legge meg før vi har sett dem ferdig. Det er seriøst noe av det beste jeg har sett, den tikker alle mine bokser og jeg klarer ikke miste et sekund av hva som skjer. Mye fordi jeg må lese tekst ettersom den er på spansk, men mest fordi det er så himla spennende. Det handler om en gruppe som skal rane en bank, og må jeg velge en ting som fascinerer meg mest må det være hvor nøye og fantastisk planlagt hele greia er. Jeg er ikke fan av å se utenlandske serier, men denne er verd hvert minutt. Du blir glad i karakterene og føler nesten at du er en del av gjengen. Jeg vil gi denne 10/10 så hvis du er lei av det du ser på eller er på utkikk etter noe nytt, så vet du hvor du finner det. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *