Oppskrift på pallesofa og inspo til uteområde

Categories Blogg

Akkurat nå sitter jeg ute på en nye sofaen min å spiser frokost med sol på himmelen og 15 grader i lufta. Og jeg må bare si for nydelig dag gårsdagen var, jeg var forberedt på og kose meg og det gjorde jeg til det fulle. Jeg stod opp tidlig og spiste en god frokost mens jeg hørte på Lørdagsrådet, før jeg dro å handlet det jeg manglet til prosjektet mitt. Jeg brukte mellom 4-5 timer på å gjøre meg ferdig, men med solen i ansiktet og lydbok på øret gikk tiden veldig fort. Jeg elsker prosjekter som dette, og blir så glad når jeg får det til. Akkurat nå kunne jeg ikke vært mer fornøyd, for uteplassen ble koseligere enn jeg kunne drømt om. At jeg har klart å forvandle den såpass mye gjør meg stolt, og jeg gleder meg til å ligge ute på alle de varme sommerdagene vi har i vente. De som var innom innlegget jeg skrev om leiligheten, vet at det så slik ut før jeg begynte: 

Uterommet er perfekt, men veldig kjedelig uten noe som helst form for møbel eller pynt. Det har jeg mildt sagt tatt tak i denne helgen, og gjort en helomvending. Det ble litt dyrere enn forventet, men akkurat nå føler jeg at det var verd hver krone!

Det finnes veldig mange måter å gjøre dette på, men jeg gjorde det så enkelt at jeg bare plasserte pallene sånn som jeg ville ha de og sa meg ferdig med den saken. Videre kjøpte jeg to skummadrasser som jeg skjærte til å passe inn med tapetkniv. 

Jeg hadde planlagt å male pallene, men syntes de går fint inn med de ander fargene ute så jeg lot de være. Jeg trakk det trekket madrassene kom i på igjen, og la på laken. De lakene jeg hadde kjøpt var i målene 150 x 250 så de var mer enn store nok for madrassene. Jeg festet lakenet på den første madrassen med dobbeltsidig teip (ment for tekstiler), men det var ekstremt knotete. Da jeg ble fri for dobbeltsidig teip bestemte jeg meg for å dra innom Princess for å høre om ikke de hadde noe som var enklere, og da fikk jeg lakenholdere som gjorde jobben på madrass nummer to mye enklere. 

Det verste med å lage sofaen var egentlig å bære paller, resten gikk raskt og enkelt. Når jeg hadde fått ferdig sofaen var det bare kosearbeid igjen, som å montere bord og henge opp lys. 

Jeg kjøpte stigen og alt til sofaen på jysk, bordet, planten og noen av lysene kjøpte jeg på rusta, og resten handlet jeg på Clas Ohlson. På rusta kjøpte jeg et duftlys som heter “woody utopia” og det lukter helt magisk. Jeg syntes det er veldig fint og hyggelig her om dagen, men med alle de fine lysene ble det faktisk dobbelt så koselig om kvelden. 

Jeg fikk som jeg forutså overtenning på lys, men syntes ikke det ble for mye så det gjør egentlig ingenting. Jeg er så fornøyd, og jeg koser meg så mye her at jeg at jeg bare vil være her hele dagen. Jeg har en del jobb jeg skal gjøre i dag, og jeg gleder meg til å jobbe på min helt egen plass. 

Før jeg tar fatt på arbeidsoppgavene for dagen skal jeg ta meg en dusj og lage klar bolognese så den får godgjort seg i mange nok timer. I går lagde jeg gyros i hjemmelaget pitabrød, og det var utrolig godt så i morgen skal jeg legge ut oppskrift. At ikke hjemmelaget pitabrød er en ting skjønner jeg ikke, det tror jeg du også kommer til å forstå om du prøver det. Men nå skal jeg hive meg rundt med dagens gjøremål, ønsker alle en fin søndag<3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *