Matplan uke 18

Categories Blogg

Tjo og hei! I dag er første dag av utfordringen, og selv om klokken så vidt har bikket ett vil jeg påstå at det går bra så langt. Til frokosten drikker jeg ofte brus, og jeg bytter som regel brødskiver ut med noen sjokoladebiter og is, så jeg kan jo være ærlig å innrømme at det var behov for denne utfordringen. I dag grillet (poengterer nok en gang at jeg har overtenning på grilling) jeg ostesmørbrød og drakk vann til frokost, og jeg kjenner at jeg har rett innstilling for det var langt fra så tungt som jeg forventet at det skulle bli. Jeg går inn i dette med godt mot og full av motivasjon. 

Tenkte jeg skulle dele ukemenyen for den kommende uken, som dessverre består av mindre grillmat en forrige uke. Her har været snudd, så solen er byttet ut med regn. Det i seg selv er egentlig ikke noe grunn til å droppe grillingen, men jeg er livredd for å bli lei grillmat så derfor må jeg variere litt. 

Ukemeny

  • Mandag – Tikka masala
  • Tirsdag – Grønnsakssuppe
  • Onsdag – Grillet laks i folie
  • Torsdag – Quesadillas (på grill) 
  • Fredag – Pizzaverksted
  • Lørdag – Chicken francece
  • Søndag – Grillet indrefilet av svin og grønnsaker på grillspyd

Så jeg skal grille 4/7 dager, relativt liten endring der. Så blir det garantert noe grilling til lunsj også! Håper du finner litt inspirasjon i listen dersom du ikke selv vet hva du skal lage til middag denne uken. 

Planen min fremover er å sette meg faste tidspunkt som jeg skal spise på, tror det kan hjelpe meg med cravings. Så planlegger jeg å kjøpe frukt som jeg kan spise når søtsuget blir for heftig. Jeg syntes det er utrolig digg med epler og kanel, så blir nok å spise mye av det den neste måneden. Oppskjært frukt er jo utrolig deilig, og heldigvis sunt, så helt krise blir det nok ikke. Nå skal jeg rette prøver! Hyggelig at du droppet innom, ha en fin dag videre<3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *