Chicken fajitas grillspyd

Categories Blogg

God aften damer og herrer, i dag skal jeg dele en oppskrift jeg selv lagde for første gang i dag, men som ble en fulltreffer. Grunnen til denne nye tvisten på texmextorsdag er jo selvfølgelig fordi jeg har fått meg grill, men man trenger absolutt ikke grill for å lage denne retten. Hvis du ikke har grill eller ikke vil grille, kan man droppe spydene å steke alt i pannen. Man kan da bare følge den samme oppskriften. 

Jeg startet med å marinere kyllingen, før jeg lagde salsa og guacamole som du finner oppskrift på her. Det man trenger for to personer er: 

  • 2 kyllingfilet
  • 1 ss oliven olje
  • 1 ss spiskummen
  • 1/2 ss cayennepepper
  • 1/2 ss hvitløkpulver
  • Salt og pepper
  • 1 rød paprika
  • 1 grønn paprika
  • 1 gul løk 
  • 1 rødløk
  • Lefser

Start med å kutt kyllingen i medium biter, og ha det i en bolle sammen med oljen og alt av krydder. Sett plast eller lokk over bollen og la det marinere i kjøleskapet i noen timer så smaken setter seg godt. Mens kyllingen marinerer kan man lage egen salsa og guacamole om man vil, eller bare kutte opp grønnsakene dersom man ikke har tid til det. Om man ikke har tid til å marinere kyllingen kan man steke den med en gang, men smaken setter seg bedre om den får stå noen timer. 

Tre kylling, paprika og løk på et grillspyd om en annen og få det på grillen. Snu ofte så det ikke brenner seg, og skjær gjerne i en stor bit med en skarp kniv for å se om den er ferdig. Jeg varmet også tortillalefsene på grillen. Kan hende det er jeg som er paranoid fordi jeg er så glad i den nye grillen min, men jeg kan sverge på at de smakte bedre enn noen gang. 

Det smakte nydelig, og kan absolutt anbefales til alle som liker å snu litt om den vanlige tacoen. Man trenger ikke målingene mine så seriøst, om det er litt mer eller mindre enn en spiseskje kan du bestemme selv. Jeg bare kjører på og håper på det beste. 

I morgen er det helg! Og jeg gleder meg selvfølgelig like mye som alltid. Jeg skal opp tidlig og på jobb, før jeg skal å handle for helgen. Det har blitt et slags rituale for meg å dra på Meny hver fredag, og det setter virkelig helgefølelsen i full sving hos meg. Vanligvis er butikkbesøket etterfulgt av en tur på polet, men nå har jeg ikke rørt alkohol på 18 dager, og det har jeg tenkt å fortsette med. Nå skal jeg slappe av å se litt på tv før jeg skal ta tidlig kveld, sender en klem til alle som trenger det<3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *