Ingen oppskrift på carbonara, men thai pasta!

Categories Blogg

God morgen, om det er lov. Jeg våknet nettopp så det burde det være. Døgnrytmen er virkelig på vei til et mørkt sted om dagen, bokstavelig talt. Her skinner sola og vi har 15 grader så kjenner meg litt trist for at jeg ikke har stått opp tidligere å gått meg en tur ut, men det er heldigvis ikke for sent. 

Sånn ser det ut her for tiden, hverken et snøfnugg eller vindkast i siktet. Da jeg kom hjem fra en gåtur her om dagen og fortalte Adrian hvor deilig det var ute svarte han at det er jo sommer for oss, og det har han helt rett i. Jeg kunne faktisk gått i kjole eller shorts uten å fryse, noe jeg aldri har opplevd i Norge så tidlig på året. Tror det er det beste med å bo i Sandefjord, været her er virkelig en drøm i forhold til hvordan det er nordpå. 

I går bakte jeg kanelsnurrer og begynte å høre på en ny lydbok, det heter mammas svik og er skrevet av den eldste datteren til Alvdal-kvinnen. De som ikke har hørt om Alvdalsaken kan søke den opp, den er så forferdelig at jeg ikke vil skrive om den i detalj. Boken er også forferdelig, og det knyter seg i magen min når jeg tenker på hvor grusomme noen mennesker kan være. Jeg blir også sint, over hvor dårlig systemet i Norge har vært. Hvis du vil lytte til boken har Storytel nå 30 dager gratis tilgang, men jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale akkurat denne boken. Les litt om saken for å kjenne på om du tåler det, for den er veldig detaljert. 

Jeg hadde jo tenkt å legge ut oppskriften min på carbonara i dag, men jeg tenker at jeg skal vente med det siden jeg ikke føler meg helt fornøyd med den. Det er noe med sausen som trenger å bli bedre, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fikse det, men skal prøve meg i neste uke. Det jeg vil anbefale derimot, er oppskriften på one pot thai pasta. Som nevnt var det en venninne som sendte meg oppskriften (som du finner på vegetarbloggen).

Jeg fulgte oppskriften ganske nøye, men byttet ut squash med kylling og droppet sitronen. Den er litt sterk, men det smakte veldig godt. Også vil jeg bare si til de som ikke vet det at kirsebærtomat er det samme som cherry tomat, så slipper dere lete etter det. 

I dag skal jeg gå en tur, ta en lang dusj, lytte til lydbok og pusle puslespill. Men først skal jeg rydde og vaske til helgen, skulle gjerne også pyntet litt til påske men har lite pynteting her dessverre. Jeg tenkte ta bilder av leiligheten og legge dem ut i morgen, siden mange av mine kjente og kjære er for langt unna for å komme å se den i virkeligheten. Så ja, nå skal jeg ta fatt på dagen og være litt produktiv. Ser ut som de fleste har fått ganske fint vær i dag så jeg håper folk nyter påsken og tid med familien x

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *