Hjemme hos oss

Categories Blogg

Hei på deg din skrei. Akkurat nå sitter jeg å koser meg med Karakter på P3, hvor mine tre favorittgutter ringer helgen inn med barnslig humor som jeg av en eller annen grunn bare elsker. Det er veldig digg med fri på fredager så jeg kan stå opp kl 09 å høre på radio, hilsen Martine 87 år. Jeg liker også å stå opp tidlig på lørdager for å høre på Lørdagsrådet, selv om jeg er fult klar over at jeg kan høre det når som helst i NRK appen. 

Nok om det, i dag tenkte jeg vise frem leiligheten vår her i Sandefjord. Vi flyttet jo hit i august, og trives utrolig godt. Vi bor midt i sentrum, noe som passer oss begge ypperlig ettersom det både er nært buss og tog som gjør det enkelt å komme seg til jobb og skole. Leiligheten vår er bare 36 kvm, men den har såpass gode løsninger at det føles ganske stort her. Plassmessig syntes jeg den er helt perfekt, og det beste av alt er at det går veldig raskt å vaske. 

Vi har trapp opp til gangen og ut til verandaen, noe jeg personlig ser veldig pent ut. Vi har forresten ikke så mange pynteting og diverse, ettersom vi har alt det i Bodø og ikke tenker ta med oss noe herfra når vi flytter. 

Hvis det er en ting jeg skulle ønske var mer romslig er det nok kjøkkenet. Som de fleste har fått med seg er jeg veldig glad i å lage mat, og selv om jeg liker dette kjøkkenet veldig godt hadde det vært deilig med litt mer plass. Kunne også ønsket at det var en dør inn til badet fremfor en skyvedør, men vi har blitt vant.  

Trodde denne skittentøyskurven kom til å bli praktisk, men den ramler fra hverandre annen hver dag så ikke kjøp den selv. Den ser fin ut når den står som den skal, men kvaliteten er så dårlig at den ikke er verd en krone. 

Selv trives jeg utrolig godt her, selv om jeg savner leiligheten i Bodø (og ikke minst familien og vennene der). Men jeg merker når jeg har vært borte på skolen at jeg savner å være hjemme her, og det er en god følelse. 

De spesielt interesserte vet jo at torsdag er texmexdag her, så i går lagde jeg quesadillas, pico de gallo og guacamole som er min soleklare favoritt på disse dagene. I kveld skal jeg prøve meg på noe nytt, nemlig potet- og løkform. Jeg legger ut prosessen på snap for de som vil følge med. Har en plan om å lage maten klar til Idol i kveld, er lei av å spise ved midnatt på fredager så nå skal jeg prøve snu trenden. 

Kjenner meg så glad i dag for at jeg tok helgevasken i går, da kan jeg bare slappe av og kose meg hele dagen. Planen nå er å kle meg i koseklær (sitter enda i morgenkåpen), se panelet, finne frem puslespill og høre på den nye lydboken min. Som jeg sa forleden dag har jeg nettopp hørt “mammas svik”, en ekstremt sterk bok skrevet av den leste dattera til kvinnen som ble dømt i Alvdal-saken. Nå har jeg gått videre til “i et hus i Alvdal” som er historien til eldstesønnen hennes. Jeg er veldig stor fan av true crime, men syntes det er tungt å høre historier om barn som blir gjort urett. Men ja, der er dagen min forklart. Håper alle får en fin dag og en fin helg og en god påske <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *