Middagsplan den kommende uken

Categories Blogg

God tirsdag! Er jeg den eneste som hadde søndag i går, og mandag i dag? Gårsdagen kunne ikke føltes mer ut som en søndag her i huset, vi hadde begge fri hele dagen og siden det var 17 mai dagen før føltes det ikke ut som mandag. Så i dag startet uken for min del, og det med en smell. Jeg kan ikke huske å ha sovet så dårlig som jeg har i natt på veldig lenge, noe som passet dårlig nå som jeg holder på med eksamen (hvis noen er legender i sannsynlighetsregning – slide into my dms). 

Men nå tenkte jeg ta en liten pause fra å gjøre ting jeg ikke kan eller skjønner, å heller lage en middagsplan denne uken. Jeg skal være ærlig å innrømme at koronatimes har gjort meg drittlei av mat, det har fort gått fra å være en hobby til å bli et mas. Jeg føler meg på ingen måte inspirert eller motivert til å lage nye ting, og har egentlig bare lyst å grille pølser til hvert måltid. Men en del av meg klarer ikke det, så selv om jeg ikke har veldig lyst skal jeg få fingeren ut av rumpa og lage noe godt til middag hele uken. Jeg ser litt på det som å komme seg opp av senge om morgenen, selv om du ikke alltid har lyst har du godt av det. 

Middagsplan denne uken er: 

Så ja, jeg er matlei men skal prøve i finne tilbake til gleden ved å fortsette matlagingen. Jeg liker jo veldig godt å lage mat, og elsker at det er så mange som setter pris på at jeg legger ut oppskrifter. Men jeg tror kanskje at jeg har satt veldig høye forventninger til meg selv med å skulle levere noe nytt og spennende hele tiden, og at det kanskje har tatt litt av morroa vekk. Men jeg finner nok tilbake, har mange ting jeg enda ikke har prøvd meg på som jeg gleder meg til å legge ut. Tror ikke jeg er den eneste som sliter med å finne inspo for tiden, så jeg håper min matplan kanskje hjalp deg litt med hva du skal lage denne uken. Nå skal jeg komme meg tilbake til eksamen<3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *